Monday, 17 November 2014

#OnlyInPenang : Jagdeep Gagap Jawap Soal Rumah Rakyat Di #Penang @cmlimguaneng



Umum tahu DAP paling tidak suka sekali ada lah mengeluarkan wang dari tabung kerajaan negeri untuk perumahan.

Sebab utama ada lah jika wang dikeluarkan untuk perumahan, maka tentu sekali ia mesti utamakan perumahan mampu milik dan juga rumah kos rendah.

Siapa pula akan berkejar dan berlumba untuk mendapat kan rumah jenis ini?

Tentu sekali 2 jenis kaum, ia itu Melayu dan India.

Itu sebab DAP tidak menyukai projek ini. Lain lah jika ia membabitkan rumah Hih end dan juga rumah banglo. DAP tahu kaum yang menyokong DAP sahaja akan memiliki nya.

Dalam satu FB (seperti di bawah)


Jagdeep Singh di cuci dan di salai hidup hidup kerana tidak mampu menjawap persoalan perumahan rakyat.

Dalam FB milik Lim Sian See, Jagdeep diperbodohkan dan di jadikan bahan lawak sebaik sahaja menberi jawapan yang di kira “lame” dan mengelirukan setakat mahu menjawap tanpa ada kesungguhan memberitahu.


Ini mungkin kerana memang tidak boleh lindung lagi bangkai gajah ,milik DAP.

Dicabar untuk memberi bukti selama 6 tahun apa kerajaan DAP pujaan orang Melayu DAP , PKR, Syiah PASMA serta PAS sudah buat untuk perumahan kos mampu , namun hanya mampu jawap sedang “fine tune” dalam PDC.

Akibat jawapan itu Lim berseloroh , adakah jika KETUM fine tune punggung nya baru PDC mampu menyelaraskan pembangunan perumahan murah dengan kadar segera?

Ini kerana projek yang menelan belanja berbillion ri nggit untuk membina terowong yang entah siapa rakyat yang mahukan sudah pun habis di buat, malah wang konsultant sebanyak RM300 juta untuk feasibility study sudah pun habis di serah kan entah kepada siapa kata Lim.

Malah Lim mengejek Jagdeep dengan kenyataan tambahan bahawa sudah lah tidak mahu laksana kan projek rumah mampu milik, DAP juga turut menghalang dan mengnyahkan hasrat 1MDB serta PERDA untuk membangun kan rumah sedemikian untuk rakyat.

Kini bukan rahsia lagi , DAP memang tidak berminat untuk membuat apa sahaja jika penerima manafaat bukan dari kalangan mereka.

Pelik juga Jagdeep dan DAP ada lah raja kepada guaman dan maharaja saman menyaman menguna kan undang undang tidak saman Lim, mungkin agak nya khuatir terlondeh dan risau dari sedikit sahaja rakyat sedar kejijikan DAP, lalu menyeret Lim ke Mahkamah akan jadi pengetahuan Mega kepada rakyat yang jahil yang memuja DAP.

Untuk pengetahuan umum PAP Singapura ada lah idola DAP, dan meng”singapura”kan Penang ada lah hasrat DAP untuk sekian lama.



No comments:

Post a Comment