Wednesday, 4 February 2015

#PAS, #PasMa kemaruk tunjuk kesetiaan dengan #DAP dan #PKR - Fairus


PAS dan Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia (PasMa) dilihat kemaruk untuk menunjukkan kesetiaan terhadap DAP dan PKR setelah masing-masing mula bersuara sekali gus menimbulkan pertelagahan terbuka antara kedua-dua pihak berkenaan.

Perang terbuka antara PAS dan PasMa yang sebelum ini suam-suam kuku hari ini dianggap menjadi medan terbuka setelah Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mula bersuara ‘garang’ terhadap entiti baru berkenaan yang kemudiannya dibalas pula oleh Pahrolrazi selaku Presiden PasMa.

Mengulas mengenainya perkara itu, bekas Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang, Datuk Seri Mohd Fairus Khairuddin berkata sewajarnya PAS sudah pun 'mufaraqah' dengan gabungan pembangkang setelah parti dilihat sekadar pelengkap kepada gabungan pakatan berkenaan.

Namun menurut beliau apa yang berlaku hari ini adalah sebaliknya apabila PAS dilihat bersaing dengan PasMa untuk terus kekal dan terus berada di dalam pakatan pembangkang

"Gabungan pembangkang sebenarnya sudah tidak lagi relevan dalam konteks memperjuangkan bangsa dan rakyat negara ini kerana masing-masing dilihat hanya mengutamakan survival mereka semata-mata. Sepatutnya Pas sudah lama angkat kaki meninggalkan gabungan tersebut.

"Dengan apa yang berlaku hari ini, nampaknya mereka bersaing dan berlumba-lumba pula untuk dijadikan alat di dalam pakatan pembangkang bersama DAP dan PKR. Sekali fikir memang pelik juga," katanya kepada UMNO-Online di sini hari ini.

Mengulas lebih lanjut Fairus seterusnya menambah pergeseran yang berlaku hari ini sebenarnya meruntuhkan kredibiliti PAS itu sendiri.

"Jika diperhalusi sebenarnya imej PAS sebenarnya telah lama runtuh dan perkembangan terbaru kali ini meranapkan lagi wajah sebenar PAS,” ujarnya.

PasMa 'dipersilakan' meninggalkan Pas sekiranya pendirian pertubuhan itu tidak lagi sehaluan dengan parti, kata Datuk Seri Abdul Hadi Awang.‎

Dilaporkan Presiden Pas itu dengan berkias meminta semua pihak di dalam parti Islam itu agar jangan membocorkan dan merosakkan 'bahtera' parti sekiranya mereka merasakannya bergerak perlahan dan mempunyai kekurangan.

Manakala reaksi PasMA pula, pihak tidak bersetuju dengan prinsip Pakatan Rakyat yang sepatutnya keluar daripada Pas kerana muktamar Pas sebelum ini memutuskan bersama dengan Pakatan, kata Presidennya, Datuk Ir Phahrolrazi Zawawi.

1 comment:

IBU HAYATI said...

Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

Post a Comment