Thursday, 5 March 2015

#AnwarVerdict #KitaLawan #KitaKawan PKR Guna Duit Rakyat #Selangor Biayai Perhimpunan Haram?


Selangor negeri paling kaya dalam Malaysia, itu dah kita ketahui. Kekayaan hasil usaha dan penat lelah pemimpin BN sebelum ini ibarat rahmat turun ke riba oleh Pakatan Rakyat sebaik berjaya berkuasa di Selangor.

Tapi nampaknya Pakatan Rakyat dah menggunakan duit rakyat ini untuk pelbagai aktiviti yang tidak mendatangkan faedah, kebanyakkannya untuk memperkasa dan memperkayakan PKR dan DAP melalui aktiviti-aktiviti yang dilaksanakan mereka. Yayasan Selangor sebagai contoh, yang punya begitu banyak wang tunai sebelum Mac 2008, mengalami kewangan defisit (belanja lebih dari dapat).

Dalam masa yang sama orang PKR makin mewah, baju berlambangkan PKR semakin pelbagai corak, sebelum ni T-Shirt biasa yang dicetak banyak-banyak sebab murah. Delegasi PKR yang menghadiri Kongress Nasional, tidur di Hotel bertaraf 4 ke 5 bintang, semuanya atas perbelanjaan menggunakan duit rakyat Selangor.

Terbaru, pecah lubang bahawa Kerajaan Selangor akan menaja perhimpunan Kita Lawan membela peliwat di dalam penjara Sungai Buloh!

Apa rasionalnya duit rakyat dibelanjakan untuk menaja perhimpunan haram. Kalau diberi pilihan, untuk acara menyerahkan memorandum kepada YDPA, rakyat Selangor rasanya lebih suka 2 ke 3 orang saja yang pergi hantar, murah pun murah.

Rakyat Selangor perlu tanya kerajaan mereka, kenapa duit rakyat digunakan untuk perkara-perkara yang tidak berfaedah? Bukankah lebih bermenafaat wang itu diibelanjakan untuk kepentingan rakyat yang lebih mendesak, kenapa digunakan untuk melaksanakan aktiviti haram dan membawa aktivitis masuk haluan kiri ke negara ini?

PKR sibuk ukur mana membazir dan tidaknya perbelanjaan kerajaan Barisan Nasional, tapi mereka sendiri terang-terang guna duit rakyat untuk taja aktiviti haram yang melanggar undang-undang dan kegiatan politik kepartian, tak apa pulak?

Macam mana nak kata Pakatan Rakyat akan mempunyai sistem pentadbiran yang lebih baik daripada Barisan Nasional kalau belum berkuasa pun depa dah salah guna dana awam yang begitu teruk sekali?

1 comment:

IBU HAYATI said...

Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

Post a Comment