Friday, 6 March 2015

#AnwarVerdict #KitaLawan #KitaKawan #PKR Dah Gila Macam Ketua Umumnya,Mahu Saman Penjara Pula! @niknazmi @adamadli



PKR hari ini menyatakan kemungkinan akan mengambil tindakan undang-undang terhadap Jabatan Penjara Malaysia kerana tidak membenarkan Ketua Umum parti mereka Anwar Ibrahim hadir ke persidangan Dewan Rakyat minggu depan.

“Yang pertama kita akan terus berurusan dengan Speaker… saya akan cuba dapatkan beliau.

“Yang kedua saya akan bincang dengan teman-teman dan mungkin selepas ini akan ke mahkamah dan mungkin akan bawa Ketua Pengarah Penjara, Datuk Seri Zulkifli Omar ke mahkamah.

“Anda halang seorang Ahli Parlimen ke Parlimen ketika dia masih lagi Ahli Parlimen… ini sesuatu yang serius,” kata Ketua Whip Ahli Parlimen PKR, Datuk Johari Abdul pada sidang media di ibu pejabat PKR, Petaling Jaya pada Khamis.

Bagaimanapun katanya tindakan mahkamah itu akan dibincangkan terlebih dahulu bersama kepimpinan PKR dan juga peguam mereka, N Surendran dan Latheefa Koya termasuk pihak dari Pakatan Rakyat.

Semalam, Yang DiPertua Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia telah menerima salinan surat Ketua Pengarah Penjara Malaysia yang menolak permohonan Anwar untuk menghadiri persidangan Dewan Rakyat 9 Mac ini.

Menurut sumber, permohonan Anwar kerana beliau kini tertakluk akta, peraturan dan prosedur Penjara Malaysia.

Sebelum ini, kenyataan daripada pihak Penjara Malaysia menyatakan layanan serta kemudahan terhadap semua banduan termasuk Anwar adalah sama selaras dengan ketetapan akta, peraturan penjara dan prosedur penjara.

“Keputusan, tindakan serta langkah yang diambil oleh Jabatan Penjara adalah berasaskan ketetapan akta, peraturan dan prosedur penjara yang diguna pakai untuk menguruskan semua banduan.

“Sebarang layanan istimewa daripada kakitangan penjara akan diambil tindakan,” kata Timbalan Pengarah Dasar Kepenjaraan, Supri Hashim dalam satu kenyataan.

1 comment:

IBU HAYATI said...

Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

Post a Comment