Tuesday, 19 May 2015

#KekalTRX #TabungHaji Jangan Jual Tanah #TRX @azeezputera @NajibRazak



Kenyataan dari Pakar Ekonomi Pusat Pengajian Ekonomi, Kewangan dan Perbankan Universiti Utara Malaysia, Prof Datuk Dr Amir Hussin Baharuddin untuk tidak menjual tanah TRX sememangnya yang ditunggu-tunggu JK kerana jika dilihat pada asasnya, tanah tersebut tersangatlah bernilai, terutamanya apabila ianya dibangunkan kelak. Sepatutnya para pendeposit yang beragama Islam ini harus mendesak Tabung Haji untuk meneruskan pembinaan tanah itu dan tidak menjualnya semula.

Bila lagi kaum Melayu Islam mampu memiliki aset di kawasan segi tiga emas Kuala Lumpur, lebih-lebih lagi apabila pelaburan yang dibuat itu akan menguntungkan semua pendeposit di dalam Tabung Haji seramai hampir 9 juta orang? Dulu ada yang bising pasal pembinaan KLCC,katanya projek membazir dan sebagainya. Kini, bila KLCC dah menjadi mercu tanda negara dengan nilai hartanah yang sangat tinggi, golongan yang bising dulu tu hanya mampu menjejakkan kaki ke sana sebagai pengunjung dan bukan pemilik. 

Lihat sahaja laman web Tun Razak Exchange dan lihat sendiri bagaimana pelabur luar berpusu-pusu mahu mendapatkan walau sekeping tanah di situ dan Tabung Haji sudahpun memiliki satu plot tanah, mengapa mahu jualkannya kembali? 

Melayu ini janganlah jadi pengecut dan penakut. Duit anda dalam Tabung Haji tak hilang satu sen pun, bertambah-tambah lagi ada lah. Jadi kenapa kita asyik nak tunduk pada desakan pihak yang bahalol dan berhasad dengki? Cukup-cukuplah Melayu ni dengan perangai dengkinya, bila tak dapat tanah tuduh dizalimi, bila dah dapat tanah yang akan menjana pelaburan yang sangat tinggi, tak mahu pula?

1 comment:

IBU PUSPITA said...


Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Post a Comment