Wednesday, 20 May 2015

#Penang #DAPigs #KekalTRX #TabungHaji Kenapa Macai #PAS Tidak Berdemo Lim Guan Eng Jual 20 Ekar Tanah Batu Kawan Bernilai RM30 Juta Kepada Pelabur Asing?




Apabila syarikat milik penuh Melayu Islam, Lembaga Tabung Haji membuat urusan pembelian tanah di Tun Razak Exchange (TRX) yang akan memberikan keuntungan beribu juta ringgit apabila dibangunkan kelak, maka juak-juak PAS termasuk penyokong-penyokong Mantan Perdana Menteri menyalak memprotes keputusan syarikat berkenaan. Ini telah mengakibatkan Lembaga Tabung Haji terpaksa menjual semula hartanah tersebut dan terpaksa berpuas hati dengan keuntungan yang minima kerana hasad dengki daripada bangsa sendiri.

Ketika orang-orang Melayu sedang bergasak sesama sendiri dalam urusan pelaburan yang menguntungkan bangsa sendiri, Kerajaan DAP Pulau Pinang dalam diam-diam telah berjaya menjual tanah jajahan DAP di Pulau Pinang kepada pelabur asing. Ketua Menteri, Joseph Lim Guan Eng yang mewakili Kerajaan DAP Pulau Pinang telah menjual tanah Batu Kawan seluas 20 ekar dengan harga RM30 juta!

Kenapa macai-macai PAS dan penyokong-penyokong Mantan Perdana Menteri tidak mendesak Jawatankuasa Kira-Kira Wang Awam Malaysia (PAC) untuk mengadakan siasatan rapi ke atas urusan penjualan tanah negeri ini? Kenapa syarikat Melayu hendak membeli tanah negara, macai-macai menyalak dan apabila DAP menjual tanah negara, macai-macai ini membisu seribu bahasa?

Kenapa tidak panggil Lim Guang Eng berdebat secara langsung di TV? Kenapa tidak membuat demonstrasi meminta Ketua Menteri Pulau Pinang meletakkan jawatan? Sebenarnya syarikat pelabur Singapura ini hendak membeli tanah atau hendak melabur? Kenapa tidak menggunakan kaedah Penang Development Corporation (PDC) sebelum ini di mana Kerajaan menyediakan tanah sebagai pajakan dan bukannya terus menjual kepada syarikat?

1 comment:

IBU PUSPITA said...


Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Post a Comment